maandag 26 augustus 2024

Jabikspaad dag 3 19 km

 

Op vrijdag 23 augustus heb ik een derde etappe gelopen van Franeker naar Sint Jabik. Hiervoor ben ik met de auto naar Franeker gereden om daar de auto te parkeren. Het was stormachtig weer met regenbuien, maar na Schalsum kreeg ik de eerste miezer en heb onder het viaduct even geschuild. dit duurde me te lang en ben toch doorgelopen over het fietspad naar Boer en onderweg werd het al wat droger en droogde mijn kleding ook door de harde wind. In Ried liep een mevrouw mij voorbij met een boekje in de hand en vroeg ik of ze ook het Jakobspad liep, dat was niet het geval, maar het Elfstedenpad wat hier ongeveer gelijk op liep van Franeker naar Ried. Hier moesten we elk onze eigen route nemen. Voorbij Ried kreeg ik nog weer een bui en heb in de luwte van de bomen een broodje genuttigd tot de bui grotendeels voorbij was. De route naar Minnertsga liep over een onverhard pad door de landerijen en na het dorp een stuk over een oud spoortracé. Dan nog een stukje over de Griene Dyk naar Sint Jabik. Hier was de kerk open voor een expositie en kon ik een kopje koffie krijgen, voordat ik met de bus naar Leeuwarden reisde en met de trein naar Franeker.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten