maandag 26 augustus 2024

Jabikspaad dag 4 23 km

 

De volgende dag zaterdag 2 augustus ben ik met de auto naar Stiens gereden om daar op de bus naar Sint Anne te gaan waar ik moest overstappen op de bus naar Sint Jabik. Op beide reisgedeelten was ik maar de enige in de bus en had dus een privé vervoer. In Sint Jabik stonden een aantal fietsers voor de kerk, die jammer genoeg nog niet open was. De beid stellen fietsers kwamen mij op het smalle pad naar de Bildtdijk voorbij rijden. De route voor de wandelaar gaat over de Boonweg naar de Zeedijk en voor de fietsers over het fietspad naar Zwarte Haan. Daar aangekomen kon ik koffie met appeltaart nuttigen voordat ik verder bovenop de dijk naar Nije Syl toe liep. In Ouwe Syl dacht ik bij het Graauwe Paard wat te drinken maar die ging pas om vier uur open, dus dan maar naar Wad Noflik de oude molen met terras en uitspanning. Bij klooster Mariëngaard een stempel gehaald waar een hond erg blafte en me van het erf af jaagde. Voorbij Finkum was mijn telefoon leeg en lukte niet om die op te laden terwijl mijn gps het ook al niet meer deed, door slijtage aan de aan- en uitknop. Toch redelijk op tijd kwam ik weer in Stiens aan om met de auto huiswaarts te rijden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten