zondag 1 september 2024

Jabikspaad dag 5 20 km

 


Op zaterdag 31 augustus heb ik het traject Stiens naar Wirdum gelopen. Om in Stiens te komen ben ik met de auto naar Wirdum gereden om die daar op de carpoolplaats te zetten.. Er is daar ook een bushalte voor vervoer naar Leeuwarden, maar in de vakantie en op zaterdag is dat miniem en kon Arriva bellen voor vlindervervoer, er kwam op de afgesproken tijd een busje voor mij alleen om mij naar het station in Leeuwarden te brengen voor normale ov-prijs. Bij de bushalte waren ook motorrijders verzameld om samen een rit door Fryslân te brengen en die vertrokken voor mijn busje aankwam. In Stiens moest ik even wachten op de bus naar Holwerd via Stiens, maar kon vandaar mijn traject aanvangen met behulp van mijn gps. Dan is het altijd uitzoeken wat de goede richting van de track is, maar daar was ik gauw achter. De route liep langs Britswerd, Crnjum en Jelsum naar Leeuwarden door het bos en Bilgaard. Verder door het Rengerspark waar een buurt braderie was en speeltjes voor de jeugd, dit denk vanwege de laatste vakantiedag. In Leeuwarden ging het langs de Jacobskerk en heb daar een stempel gehaald. Aan de Eewal een foto genomen van de muursteen van Jacobus de Jongere en in de Jacobsstraat de putdeksels gefotografeerd met de Stella Campus. Langs de Schrans en de verlengde Schrans naar Goutum om even bij Mc Donalds wat te nuttigen en door de nieuwe Zuidwijken van Leeuwarden. Daar was ook een speelterrein met kinderen die georganiseerd spelletjes deden. Verderop bleek dat men aan het bouwen was en de weg versperd, dus moest ik een stukje omlopen om in Wirdum te komen en onder de snelweg door kon. In Wirdum was kerkmis op het sportterrein en een grote drukte. Mooi op tijd kwam ik bij mijn auto na 20 km gelopen te hebben en weer naar huis te rijden.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten