maandag 23 september 2024

Jabikspaad dag 8 18 km

 

Vandaag 23 september blijkt het toch nog een mooie dag te worden en ga dus toch nog een stuk van de route lopen. Hiervoor ga ik met de auto naar de Mc Donald in Heerenveen om van daaruit te starten. Het spat eerst nog een heel klein beetje en heb een regenjasje aan ook voor de temperatuur, maar al gauw kan die uit en wordt het mooi weer. Voor het museum de Belvedëre is een mooie ronde platte steen met de route van het Jacobspad naar Santiago, de route van zee tot zee. Daar er hoog gras en nog nat is volg ik het fietspad en later het smalle fietspad naar Mildam. Over de Tjonger gekomen rust ik uit bij een boerderijcamping die het terras ook op maandag open heeft. Daar ontvang ik ook weer een stempel op mijn kaart. Bij de kerk van Oldeholtwolde hangt een leuk richtingbord van het Jabikspaad. Nu gaat de route onder de snelweg door en langs het bos. Inplaats dat ik de route volg neem ik het pad door en langs het bos naar Wolvega en ga dan richting het spoor. Als ik de overweg over ben komt er een trein, maar die haal ik niet om naar Heerenveen te gaan, dus loop nog een stukje door het centrum van Wolvega en zie de kerk op de hoogte, waar ik een foto van neem. Als ik bij het station kom staan de mensen allemaal uit de trein bij de bushalte, want er blikt een seinstoring te zijn tussen Wolvega en Akkrum. Het lukt me om met de eerstkomende bus vervangend vervoer, naar Heerenveen mee te rijden, zonder betaling. Daar stap ik uit en wandel naar mijn auto op het parkeer terrein bij de Mc Donals en ben dan tegen vier uur weer thuis.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten