woensdag 4 september 2024

Jabikspaad dag 6 17 km

 

Het is weer een aantal dagen geleden dat ik ik van Stiens naar Wirdum gelopen ben en nu van Wirdum naar Akkrum ga. In Akkrum heb ik mijn auto bij het station geparkeerd en kan met bus 28 naar Wirdum aan de Rijksweg rijden. Eerst zit ik alleen in de bus maar in Grou waar we een hele slinger door het dorp maken stappen hier en daar een jonge vrouw en zo in. In Wirdum stap ik uit en dan is het nog droog maar wel bewolkt. Na een uur lopen begint het in Reduzum te miezeren. Daar loop ik gedeeltelijk goed maar mis het pad door het weiland, dat moet ik maar eens doen als het droog weer is. In de Blauwe tent, door een burgemeester tegen drank misbruik ontstaan, neem ik een pauze en eet een broodje kroket. Dan zie ik  op de buienradar en die geeft aan dat het tot half vier blijft regenen, dus zo lang kan ik niet wachten en ga maar verder. Gelukkig had ik een dun regenjasje meegenomen en deels onder de bomen is het goed te doen naar Jirnsum en neem toch maar het pad naar Friens. Een bezoek aan de kerk laat ik achterwege, die heb ik al eens eerder bekeken met de rouwborden. Ik neem geen foto van de zwarte kat die staat al als highlight op Komoot. Wel ben ik verbaasd dat het monument van het Jabikspaad , de Jirnsumer moeting, van klooster moppen, weer geplaatst is, maar nu aan de andere zijde van de weg en maak daar een foto van. Dan is het nog zeven kilometer naar het station in Akkrum en begint het langzamer droger te worden, zo kom ik droog aan in Akkrum om met de auto naar huis te rijden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten