zaterdag 21 september 2024

Jabikspaad dag 7 18 km

 

Woensdag 18 september ben ik met goed weer naar Akkrum gereden en heb mijn auto bij het station geparkeerd. De route gaat dan naar Nes en langs de noordzijde van de Boorn naar ALdeborrn over een rustige weg waar ik ook vaak langs fiets, In Akkrum ga je over de Boorn naar de Kerk waar de naam van een kerkvoorgd Eekma is wat ook de naam van mijn moeder was, maar of het familie was is mij niet bekend. Vanuit Aldeboorn gaat het richting et zuiden en na enkele kilometers rechtsaf over een een fietspad naar Haskerdijken. Voor de brug van Haskerdijken is een zijweg naar het Kerkje van Dodo. De kerk is overdag altijd open en ben er naar toegelopen om het van binnen te bezien. Het is een zeer sober kerkje waar nogal eens muziekuitvoeringen gegeven worden en in het bezit is van Alde Fryske Tsjerken. Het vervolg van de tocht is door het dorp Haskerdijken en Nieuwebrug naar Heerenveen, waar ik de trein naar Akkrum genomen heb om weer met de auto huiswaarts te gaan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten