zondag 6 oktober 2024

Jakobspaad dag 9 27 km

 

Vanmorgen ben ik via een alternatieve route naar Wolvega gereden omdat de A6 tussen Joure en Heerenveen deels afgesloten is. Om 11.00 u is mijn wandeling begonnen een heel stuk door Wolvega naar Sonnega en daar langs de bosrand over een groen pad richting de Linde, waar ik het fietspad naar Oldemarkt volgde. Wel moest ik over een pontje dat voor mij aan de goede kant lag. Halveryzag ik dat er fietsers achter mij aan kwamen en er ook over moesten, maar ik had al zo’n end zwaar gedraaid dat ik ben maar verder gegaan. In Oldemarkt op een bankje mijn broodjes opgegeten. Onderweg had ik mijn jas al uitgedaan en om mijn middel gebonden. Dan kwam het Lange pad en een afgesloten weg maar ik kon er wel langs, men was bezig het fietspad te vernieuwen. Naar Kalenberg was een mooi smal fietspad door de natuur, maar wel erg stil. Er was niets open in Kalenberg dus maar verder wandelen naar Nederland. Daarvandaan over een groen pad langs een vaart naar Blokzijl, waar ik bij Vrienden op de Fiets overnacht. In het gastenboek zag ik dat ik hier op 7 augustus 2007 ook met Jaap overnacht heb toen we de NAP route gefietst hebben.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten