donderdag 12 september 2019

Roemenië dag 1en 2

Vannacht hebben we redelijk goed geslapen in het verblijf van internaat van de unitarische school. We hadden gisteren een goede vlucht naar Cluj, waren wel wat later vertrokken maar kwamen op tijd aan en de busjes stonden klaar om ons naar het internaat te brengen. We hebben nadat de koffers naar de derde verdieping gebracht waren naar het restaurant gelopen waar we het uitgebreide en ruim bedeelde avondmaal gebruikten. In dit hotel restaurant hebben we vorig jaar overnacht. Terug naar het internaat zijn we nog even door de oude stad gelopen met de gezellige terrasjes.
Vanmorgen moesten we vroeg opstaan en ontbijten in het internaat omdat de bus ons om acht uur naar Nagyata te brengen, maar dat werd half negen. Tegen twaalf uur hadden we een koffiestop en kwamen na twee uur in Nagyata aan, waar we hartelijk ontvangen werden met een borrel.
H
Het middagmaaltijd was geweldig en we werden daarna uitgenodigd om naar de gastgezinnen te gaan. Binne en ik zullen overnachten bij een familie die vlak tegenover het gebouw van de kerk. We kregen elk een slaapkamer toegewezen waar ze denk zelf  anders slapen, maar dat deden ze nu op een bedbankje in de keuken.

Vanmiddag zijn we met twee wagens met een trekker ervoor naar de buffels wezen kijken en via het pad dat door de beek gaat terug gereden.
Ook gingen we langs het huis waar het diakonale centrum zal komen mede bijdrage.gen vanuit Nederland. Terug gekomen werden we weer uitgenodigd voor de avondmaaltijd die weer lekker smaakte.