maandag 23 september 2019

Roemenië dag 12

Vanmorgen konden we even uitslapen na een drukke dag in Bukarest met rondleiding en verpozen en een diner in Monte Carlo, waar het druk was met feestende mensen en de muziek luid aan, zodat het niet de gelegenheid was om een afscheidsrevue van Siet aan te horen. Dat deden we in de binnenplaats van het hotel, maar daar konden we ook niet blijven vanwege andere gasten in het hotel. Terug naar Monte Carlo bleek die al gesloten en zochten een andere gelegenheid, wat wel lukte voor een afzakkertje.
De bus met onze chauffeur stond alweer klaar om de bagage in ontvangst te nemen en naar het vliegveld te rijden. Daar werden we snel ingecheckt en konden gaan winkelen in de belasting vrije winkels, wat ook gedaan werd om de leien op te maken. Het vliegtuig vertrok mooi op tijd en vanwege het mooie heldere zonnige weer hadden we door de raampjes een prachtig uitzicht op de wereld onder ons. In Dortmund stond de bus al klaar om snel via een alternatieve route naar Burgum te rijden, voor de eersten die uit de bus stapten en dan snel door naar de pier om onze Amelanders op tijd bij de boot te brengen, wat gelukkig gelukte. In Holwerd werden we verwelkomd door onze ophalers en moesten we natuurlijk ook nog goed afscheid van elkaar nemen.
Zo kunnen we terug zien op een geweldig mooie reis zonder ongelukken en bijzonder goed verzorgd en geredigeerd door Rob en Giel. Rob vertelde onderweg bij Enschede nog het een en ander over zijn geboorteplaats Busselo en waar hij naar school gegaan was. Een bedankje voor Rob en Giel is dan ook op zijn plaats en we zullen hen verblijden met een vlag van de Europese Unie.
Ook alle andere mede reisgenoten dank ik voor de opgebouwde contacten die we met elkaar hadden en mogelijk zien we elkaar nog weer eens op de en of andere manier.
Groeten en dank.
PS dit keer geen foto's dat kwam er niet meer van.
Kees en Jan zullen ons misschien nog foto's laten zien of toesturen.